Bio

Als meisje van 7/8 jaar werd ik gestimuleerd door mijn ouders om te kiezen voor een muziekinstrument. Een grote inspirator destijds was de imposante, luidruchtige saxofonist en zanger uit de coverband van mijn vader. Mijn handen waren nog te klein voor een saxofoon, waardoor ik op blokfluit ben begonnen. Na twee jaar mocht ik saxofoon spelen, zodat ik vervolgens in het leerlingenorkest en het grote orkest kon spelen. Ik speelde eerst altsaxofoon en toen ik me ging verdiepen in de popmuziek en jazz, werd de tenorsaxofoon steeds meer mijn hoofdinstrument.

Na de havo ging ik Pedagogiek studeren en na vier jaar was ik afgestudeerd Pedagoog. Ik werkte drie jaar in de kinderopvang en buitenschoolse opvang, maar miste de muziek in mijn dagelijks leven. Mijn toenmalige saxofoondocent stimuleerde mij om alsnog auditie te doen en ik werd aangenomen op het Conservatorium Haarlem. Tijdens de opleiding heb ik zowel binnen en buiten de opleiding ervaring opgedaan met het spelen in verschillende bands, zoals een bigband, een jazzcombo, met een dj, in popbands als enige blazer en in een blazerssectie. Tijdens de opleiding heb ik mijn instrumentarium uitgebreid en leerde ik naast de muziektheorie het maken van blazersarrangementen.

Instrumentarium: tenorsaxofoon, sopraansaxofoon,
altsaxofoon,
dwarsfluit en
 baritonsaxofoon. Extra vaardigheid:
 pianobegeleiding voor saxofoon.

Daarnaast kan ik voor beginners lesgeven op blokfluit of jsax (plastic saxofoon).